Termeni și condiții

TERMENI ȘI CONDIȚII

privind utilizarea serviciilor societății informaționale oferite de OCN ,,Aventus Finance” SRL prin intermediul paginii web  www.credit365.md și www.credit7.md

1. PREVEDERI GENERALE

1.1. Prin utilizarea serviciilor oferite de O.C.N. ,,Aventus Finance” S.R.L. (în continuare Aventus Finance), Utilizatorul acceptă Termenii și Condițiile afișate pe paginile web: credit365.md și www.credit7.md.

1.2. Termenii și condițiile descriu modul în care Aventus Finance oferă și/sau prestează persoanelor fizice posibilitatea utilizării paginilor web și a serviciilor financiare la distanță și inițierea relațiilor de afacere.

1.3. Organizația își rezervă dreptul de a modifica unilateral acești Termeni și Condiții, prin publicarea versiunii actualizate pe paginile web: credit365.md și www.credit7.md cu oferirea unui termen prealabil de până la 30 de zile pentru analizare și acceptare. Prin continuarea utilizării paginilor webului, Utilizatorul acceptă în mod expres și irevocabil noile Termene și Condiții.

1.4. În cazul în care Utilizatorul nu este de acord cu modificările Termenilor și Condițiilor, acesta are dreptul de a obiecta cu prezentarea justificărilor motivate iar în caz că nu se identifică o soluție de compromis, iar opoziția clientului nu este justificată, se va purcede la rezoluționarea contractului de prestare a serviciilor, cu îndeplinirea obligațiilor ce decurg din relația de afacere inițiată.

1.5. Dacă Utilizatorul nu își exercită dreptul de rezoluțiune, se consideră că a acceptat modificările și declară că nu are nici-o pretenție ulterioară față de Organizație în ceea ce privește modificările aduse Termenilor și Condițiilor

1.6. În cazul în care Utilizatorul beneficiază de servicii financiare la distanță prin intermediul paginilor web ale Aventus Finance, prezentul document completează și detaliază relația contractuală dintre părți.

1.7. Serviciile financiare oferite prin intermediul paginilor web sunt disponibile 24/7, cu excepția perioadelor în care se desfășoară lucrări tehnice de întreținere sau actualizare, ori în cazuri de intervenire a unor impedimente care sunt în afara controlului prestatorului, inclusiv avarii tehnice externe.

1.8. Acces la informațiile afișate pe paginile web, este gratuit.

1.9. Comisioanele sau tarifele percepute pentru serviciile accesorii se vor percepe în conformitate cu Registrul tarifelor și comisioanelor aplicate de Aventus Finance oferite utilizatorilor în vigoare la data prestării acestora și care sunt publicate pe paginile web ale Aventus Finance.

1.10. Utilizatorul este responsabil pentru utilizarea corespunzătoare și legală a paginilor weburilor și se obligă să nu desfășoare activități care ar putea afecta securitatea, funcționalitatea sau reputația serviciilor oferite de Aventus Finance.

1.11. Utilizatorul declară și acceptă că actele/acordurile în relație cu Aventus Finance să fie încheiate prin utilizarea mijloacelor electronice, inclusiv prin cod transmis prin SMS sau autentificare biometrică.

1.12. Utilizatorul declară că prin utilizarea mijloacelor electronice, toate operațiunile sunt autentice și vor avea caracter de probă juridică.

1.13. Orice încercare de a compromite sistemul informatic al Organizației (inclusiv obținerea accesului neautorizat, exploatarea vulnerabilităților tehnice, utilizarea de software malițios) va atrage consecințele prevăzute de legislația în vigoare și poate duce la suspendarea sau încetarea dreptului de utilizare a serviciilor.

1.14. Toate materialele, aplicațiile, interfețele, bazele de date, logo-urile și elementele grafice aparțin Aventus Finance sau partenerilor săi contractuali și sunt protejate de legislația privind drepturile de autor. Reproducerea sau reutilizarea acestora fără permisiune este interzisă.

 

2. NOȚIUNI UTILIZATE

Autentificare – proces prin care Aventus Finance verifică identitatea unui Utilizator;

Autentificare prin OTP (SMS) – tip de autentificare prin care Aventus Finance transmite prin intermediul SMS a unei parole de unică folosință pentru accesarea Profilului Utilizatorului;

Autentificare prin Face ID – tip de autentificare biometrică prin procesul de recunoaștere facială pentru accesarea Profilului Utilizatorului;

Biroul de Credit – persoană juridică de drept privat constituită sub formă de societate cu răspundere limitată sau de societate pe acțiuni, înregistrată conform legislației, care prestează servicii de formare, prelucrare și păstrare a istoriilor de credit, precum și de prezentare a rapoartelor de credit, și servicii aferente (conform Legii nr.122 din 29.05.2008 privind birourile istoriilor de credit);

Comercializare la distanță a serviciilor financiare de consum – procedeu de vânzare sau de prestare a serviciilor financiare la distanță, care presupune utilizarea mijloacelor de comunicare și care nu implică prezența fizică simultană a furnizorului și a consumatorului;

Consimțământ – acord exprimat prin intermediul oricăror mijloace de comunicare la distanță, oferit de către consumator Aventus Finance în cadrul încheierii contractelor la distanță;

Consumator – orice persoană fizică care are intenția să comande sau să procure ori care comandă, procură sau folosește servicii financiare de consum comercializate prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță pentru necesități nelegate de activitatea de întreprinzător sau profesională;

Costul total al creditului pentru consumatori – toate costurile, inclusiv dobânda, comisioanele, taxele și orice alt tip de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de credit și care sânt cunoscute de creditor, cu excepția taxelor notariale; costurile pentru serviciile accesorii aferente contractului de credit, în special valoarea medie a primelor de asigurare, sânt incluse în cazul în care obținerea creditului sau obținerea acestuia potrivit clauzelor și condițiilor prezentate este condiționată de încheierea unui contract de servicii;

Costul total al creditului – nu va depăși valoarea debursată a creditului, chiar și în condițiile în care Debitorul nu va respecta obligațiile în condițiile și în termenii conveniți la momentul încheierii contractului de credit;

Credit nebancar – angajament de a acorda bani ca împrumut cu condiția rambursării acestora, a plății dobânzii și/sau a altor plăți aferente; prelungire a termenului de rambursare a datoriei; angajament de a achiziționa o creanță sau alte drepturi de a efectua o plată de către organizația de creditare nebancară;

Creditor – Organizația de Creditare Nebancară ,,AVENTUS FINANCE” SRL;

Client/Debitor – persoană care beneficiază sau a beneficiat de serviciile organizației de creditare nebancară ori persoană cu care organizația de creditare nebancară a negociat prestarea serviciilor de creditare nebancară, chiar dacă prestarea respectivă nu a avut loc;

Date biometrice – date cu caracter personal care rezultă în urma unor tehnici de prelucrare specifice referitoare la caracteristicile fizice, fiziologice sau comportamentale ale unei persoane fizice care permit sau confirmă identificarea unică a respectivei persoane, cum ar fi imaginile faciale sau datele dactiloscopice;

Dobânda anuală efectivă (DAE) – costul total al creditului pentru consumator exprimat ca procent anual din valoarea totală a creditului;

Grafic de plată (de rambursare) – informația cu privire la sumele și datele (perioadele) de plată ce revin consumatorului conform contractului de credit pentru consumatori, care se coordonează între creditor și consumator;

Identificarea și verificarea identității clienților prin intermediul mijloacelor electronice – reprezintă un proces de identificare și verificare a identității clientului la distanță în baza unei evaluări corespunzătoare a riscurilor și prin utilizarea, în funcție de risc, a uneia sau a mai multor metode concomitent prevăzute în Legea nr.308/2017;

Legislația aplicabilă – actele normative aplicabile față de Aventus Finance în calitate de prestator al serviciilor societății informaționale, de creditare nebancară, entitate raportoare, operator de date cu caracter personal, prestator de servicii.

Mijloc de comunicare la distanță – orice mijloc care, fără prezența fizică simultană a celor două părți, consumator și furnizor, poate fi utilizat pentru comercializarea la distanță a unui serviciu financiar de consum;

Părți –Debitorul și Creditorul respectiv, iar ,,Parte” va însemna oricare dintre aceștia;

Pagină web sau Paginile web – website-urile Aventus Finance: www.credit365.md și www.credit7.md, unde Utilizatorul se înregistrează, își creează Profil de utilizator, se identifică, aplică pentru obținerea creditului nebancar și altor servicii accesorii și interacționează cu Organizația prin schimb de informații;

Profilul utilizatorului – Cabinetul personal al utilizatorului pe paginile web, mereu accesibil acestuia, fie prin obținerea codului de acces prin sms introducând numărul de telefon cu care s-a înregistrat sau prin intermediul FaceID, după caz, la discreția debitorului.

Servicii accesorii – servicii care apar în legătură cu acordarea, administrarea și stingerea creanței debitorului;

Serviciu al societății informaționale – orice serviciu prestat în scopul obținerii unei remunerații, la distanță, prin mijloace electronice şi la cererea individuală a destinatarului serviciului. Serviciile societății informaționale nu se limitează exclusiv la servicii în urma cărora se încheie contracte on-line, ci, în măsura în care acestea reprezintă o activitate economică, se extind la servicii care nu sânt remunerate de cei care le primesc, cum ar fi serviciile care furnizează informații on-line ori comunicări comerciale sau cele care furnizează instrumente de căutare, accesare şi recuperare a datelor. Servicii ale societății informaționale sânt de asemenea serviciile care constau în transmiterea informaţiilor printr-o rețea de comunicații electronice, furnizarea accesului la o rețea de comunicații electronice sau găzduirea informaţiilor furnizate de un destinatar al serviciului. Serviciile transmise punct cu punct, precum video la cerere sau furnizarea de comunicări comerciale prin poșta electronică, sânt de asemenea servicii ale societății informaționale. Serviciile oferite de Aventus Finance prin intermediul paginii web – reprezintă servicii ale societății informaționale.

Valoarea totală plătibilă de către consumator – suma dintre valoarea totală a creditului și costul total al creditului pentru consumator.

 

3. NOTA DE INFORMARE PRIVIND MODUL DE PRELUCRARE ȘI PROTECȚIE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

3.1. Mai multe de talii privind modul de prelucrare și protecție a datelor cu caracter personal asigurat de Aventus Finance poate fi găsit aici.

 

4. RECOMANDĂRI PENTRU UTILIZAREA SECURIZATĂ A PAGINILOR WEB ȘI A PROFILULUI UTILIZATORULUI

4.1. Confidențialitatea informațiilor: Utilizatorii nu trebuie să divulge informații confidențiale altor persoane, cum ar fi PIN-uri, numere de card, parole, detalii ale conturilor și date personale.

4.2. Supravegherea dispozitivelor: Este esențial să nu lăsați dispozitivele fără supraveghere, mai ales după autentificare. Asigurați-vă că ecranul dispozitivului nu este vizibil altor persoane.

4.3. Securitatea dispozitivelor: Setează o parolă de acces pe dispozitivul mobil și activează opțiunea de blocare automată a dispozitivului după o perioadă de inactivitate.

4.4. Parole puternice: Utilizați parole și coduri de acces complexe pentru a preveni accesul neautorizat și utilizați parole diferite pentru fiecare serviciu online.

4. 5. Sursa aplicațiilor: Descărcați aplicații mobile exclusiv din magazinele oficiale, cum ar fi AppStore și Google Play. Evitați sursele neoficiale deoarece acestea pot conține software malițios.

4.6. Actualizările software: Efectuați regulat actualizări ale sistemului de operare, ale aplicației folosite pentru banking și ale altor aplicații, folosind doar surse oficiale.

4.7. Protecție antivirus: Instalați și actualizați regulat software antivirus pe dispozitivele mobile și pe calculatoarele la care se conectează dispozitivul mobil.

4.8. Stocarea sigură: Nu stocați informații confidențiale precum PIN-uri, numere de card sau parole în locuri accesibile, cum ar fi SMS-uri, e-mailuri, notițe sau alte aplicații de memorare pe dispozitiv

4.9. Protecția datelor: Înainte de a transfera sau de a renunța la un dispozitiv, ștergeți toate datele confidențiale și restabiliți setările din fabrică pentru a preveni recuperarea accidentală a datelor;

4.10. Activează funcțiile de control la distanță, cum ar fi ștergerea datelor sau blocarea dispozitivului, în cazul pierderii sau furtului acestuia;

4.11. Phishing: Fiți sceptic în privința e-mailurilor și mesajelor SMS care solicită date personale.

4.12. Utilizarea Sigură a Rețelelor Wi-Fi: Evitați utilizarea rețelelor Wi-Fi publice pentru tranzacții financiare. Dezactivați setările de conectare automată la astfel de rețele pentru a îmbunătăți securitatea;

4.13. Deconectarea: Întotdeauna încheiați sesiunile de lucru prin apăsarea butonului de ieșire din pentru a preveni accesul neautorizat după încheierea utilizării.

 

5. ÎNREGISTRAREA PE PAGINILE WEB

5.1. Utilizatorul își creează un Profil prin accesarea paginilor web și completarea datelor personale necesare. În cadrul procesului de înregistrare, Utilizatorul este obligat să bifeze rubricile care confirmă că a înțeles și acceptat ,,Termenii și condițiile” iar în cazul că utilizează identificarea prin mijloace electronice, că este de acord cu prelucrarea datelor biometrice;

5.2. Activitățile Debitorului care sunt realizate prin intermediul Profilului de pe paginile web, sunt confirmate prin introducerea de către Debitor a codului transmis prin SMS. Toate cererile, aprobările, notificările, modificările la Contract, precum și orice alte documente aprobate sau prezentate de Debitor prin intermediul Profilului de pe paginile web după introducerea codului transmis prin SMS, se consideră obligatorii pentru Părți și echivalente cu documentele încheiate în scris. Mijloacele de program necesare a fi utilizate de către Debitor la prestarea serviciilor de creditare destinate a fi utilizate pentru obținerea din partea Debitorului a creditului nebancar reprezintă un produs asociat semnăturilor electronice. Semnătura electronică a Debitorului reprezintă datele în formă electronică necesare a fi completate sau anexate, care sânt atașate sau logic asociate cu alte date în formă electronică și care sânt utilizate ca metodă de autentificare. Creditorul dispune de arhiva electronică securizată constituită dintr-un depozit structurat de documente electronice, care asigură confidențialitatea, non repudierea și integritatea acestora și care garantează valoarea probantă în timp a documentelor electronice.

5.3. În cazul în care se constată că informațiile puse la dispoziție de Debitor sunt inexacte sau neveridice sau incomplete, Aventus Finance își rezervă dreptul de a suspenda Profilul Debitorului în cauză și de a refuza încercările curente sau viitoare de folosire a serviciilor oferite pe paginile web.

5.4. Utilizatorul este singur responsabil pentru informațiile furnizate prin contul de acces creat și totodată este singur responsabil pentru respectarea drepturilor de autor cu privire la conținut așa cum este definit și protejat prin lege. Astfel accesul de a folosi paginile web poate înceta fără o notificare prealabilă dacă Debitorul încalcă Termenele și Condițiile.

5.5. Înregistrarea de către Utilizator pe pagina web a Creditorului nu garantează aprobarea cererii de credit sau prestarea serviciului. Aprobarea creditului este condiționată de analiza individuală a cererii, conform politicilor interne ale Organizației și a criteriilor de eligibilitate.

 

6. IDENTIFICAREA CLIENTULUI PRIN MIJLOACE ELECTRONICE

6.1. Aventus Finance utilizează în scopul identificării și verificării identității clienților mijloace electronice, în conformitate cu legislația aplicabilă privind prevenirea spălării banilor și protecția datelor cu caracter personal.

6.2. Ansamblul integrat de module software prevede colectarea datelor, stocarea acestora, contrapunerea, verificarea informațiilor și actualizarea lor, precum și validarea identității clientului pe baza mai multor factori și tehnologii.

6.3. Organizația utilizează soluție informatică de verificare combinată a identității persoanei la identificarea clientului la distanță. Ea este formată din următoarele componente:

a) One Time Password – OTP (cod de unică folosință) pentru verificarea numărului de telefon;

b) One Time Password – OTP (cod de unică folosință) pentru verificarea e-mail, dacă clientul dispune de e-mail;

c) Proces „liveness” – sistemul utilizează algoritmi pentru a detecta prezența reală a persoanei în fața camerei (evitând utilizarea unei fotografii sau înregistrări);

d) Proces ,,face comparison” – sistemul realizează compararea automată a feței persoanei prezentate în timp real cu fotografia din actul de identitate, utilizând algoritmi de recunoaștere facială de înaltă precizie;

e) Proces de scanare și verificare a actelor de identitate – sistemul analizează autenticitatea documentului prezentat, validând elementele de securitate, forma și integritatea acestuia, conform tipului și standardelor aplicabile actului de identitate;

f) Soluția informatică utilizată este conformă cu cerințele de securitate și protecție a datelor, respectând standardele internaționale și legislația în vigoare, inclusiv Legea nr. 308/2017 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.

 

7.  ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE CREDIT

7.1. Prin intermediul paginilor web pot fi încheiate contracte de credit nebancar semnate electronic cu semnătură electronică calificată sau prin identificarea identității prin mijloace electronice, iar utilizarea acestor mijloace este echivalentă cu semnarea documentelor pe suport de hârtie cu semnătură olografă.

7.2. Informația în formă electronică, creată, structurată, prelucrată, păstrată și/sau transmisă prin intermediul computerului sau al altor dispozitive electronice se consideră semnată după introducerea codului numeric unic transmis de către Creditor prin SMS la numărul Debitorului.

7.3. Codul numeric unic este introdus de către Debitor în Profilul personal pe paginile web ale Creditorului.

7.4. Debitorul poate actualiza informația referitoare la Client prin intermediul Cabinetului Personal, având posibilitate să încarce documente identificate de către Creditor cu privire la Debitor.

7.5. Debitorul are dreptul de a efectua și alte acțiuni specificate pe paginile web prin intermediul Cabinetului Personal, inclusiv, dar fără a se limita la recepționarea informației referitoare la Contractul de credit nebancar, istoria creditară și luarea la cunoștință a informației referitoare la schimbul de informații între Părți în scopul contractării.

7.6. Părțile se obligă să nu dezvăluie persoanelor terțe nici o informație apărută în legătură cu Contractul de credit, cu excepția cazurilor specificate de legislația Republicii Moldova.

 

8. DREPTUL DE REVOCARE

8.1. Debitorul are dreptul de a revoca Contractul printr-o notificare de revocare, în termen de 14 zile calendaristice din data Contractului, fără a invoca motive.

8.2. Condițiile revocării:

a) Debitorul trebuie să notifice Creditorul despre intenția de revocare, prin orice mijloace care confirmă recepționarea notificării de revocare.

b) În cazul în care până la revocare, Debitorul a primit Valoarea totală a creditului, Debitorul va restitui această sumă în termen de până la 30 zile calendaristice de la trimiterea notificării de revocare către Creditor. Suplimentar, Debitorul este obligat să achite Creditorului dobânda aferentă creditului în mărimea stabilită pentru numărul efectiv de zile calculat din momentul primirii creditului și până la data efectuării plății în contul restituirii creditului.

8.3. Termenul de revocare începe să curgă:

a) de la data încheierii contractului de credit; sau

b) de la data la care consumatorului îi sânt aduse la cunoștință clauzele și condițiile contractuale și informațiile prevăzute, în cazul în care ziua respectivă este ulterioară celei la care se face referire la lit. a) din prezentul alineat.

8.4. În cazul în care consumatorul și-a exercitat un drept de revocare a unui contract de furnizare de bunuri sau servicii, acesta nu mai are obligații în temeiul unui contract de credit legat;

8.5. În cazul în care consumatorului nu i-au fost furnizate bunurile sau serviciile ori bunurile sau serviciile nu sânt conforme cu contractul de furnizare, acesta se poate îndrepta împotriva comerciantului în condițiile prevăzute de Legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor;

8.6. Dreptul de revocare nu se aplică:

a) polițelor de asigurare pentru călătorie și pentru bagaje sau altor polițe de asigurare cu o durată de cel mult 30 de zile calendaristice;

b) contractelor/acordurilor executate integral de ambele părți la cererea expresă a consumatorului, exprimată înainte ca acesta să-și exercite dreptul de revocare;

 

 9. RAMBURSAREA CREDITULUI 

9.1. Rambursarea creditului se face în rate, potrivit graficului de plăți prevăzut în contractul de credit.

9.2. Costul total al creditului, Valoarea totală plătibilă de către Debitor și DAE sunt prezentate și calculate în contract în ipoteza conform căreia contractul de credit urmează să rămână valabil pe perioada convenită, iar creditorul și debitorul își vor îndeplini obligațiile în condițiile și în termenele convenite în contractul de credit;

9.3. Graficul de plată rămâne neschimbat pentru achitările efectuate în corpul creditului (suma principală), celelalte costuri aferente sunt cu titlu de exemplu de calcul, pentru a relata Debitorului termeni și condițiile de plată. Sumele lunare de plată, care cuprind corpul creditului, dobânda și alte costuri aferente, pot fi modificate după caz, majora/diminua în baza achitărilor anticipate și/sau neachitării unor plăți prevăzute în Contractul de credit.

9.4. În condițiile în care Contractul de Credit și anexele aferente, conțin erori tehnice sau de calcul, aplicarea costului total al creditului, inclusiv costuri de țin de dobândă și alte plăți aferente, vor fi aplicate în strictă conformitate cu următoarele limite legale:

a) aplicarea ratei dobânzii de credit anuale nu va depăși 50%;

b) toate celelalte plăți aferente (comisioane, taxe, penalități, dobânzi de întârziere și orice alt tip de plată), cu excepția dobânzii, pe o zi de credit nu vor depăși 0,04% din valoarea totală a creditului pentru termenul de utilizare efectivă a creditului de către consumator;

c) costului total al creditului (care include dobânzi, comisioane, taxe, penalități, dobânzi de întârziere și orice alt tip de plată) nu va depăși valoarea debursată conform contractului respectiv (sau valoarea de intrare a bunului în contractul de leasing financiar), credit care nu este destinat achiziționării, construcției sau renovării (modernizării) unei locuințe garantate cu un bun imobil în vederea asigurării obligației de plată a creditului respectiv.

9.5. În vedere respectării limitelor menționate, Creditorul are dreptul unilateral de a reduce sumele lunare spre plată;

9.6. Sumele lunare spre plată calculată în conformitate cu situația de facto aferente deservirii creditului (întârziere de plată sau rambursare anticipată parțială), limitele legale aplicabile contractelor de credit încheiate cu consumatorii și/sau anularea parțială a costului este afișată în Profilul Utilizatorului

9.7. Debitorul poate achita ratele lunare sau stinge datoria aferenta prezentului Contract:

a) prin transfer bancar la contul Creditorului;

b) prin intermediul terminalelor sau prin intermediul platformelor de achitare online;

c) prin achitarea la unul din partenerii Creditorului cu prezentarea buletinului de identitate;

d) prin achitarea cu cardul bancar disponibil în Profilul personal de pe paginile web.

9.8. Toate tarifele percepute de către Parteneri și Creditor sunt afișate pe paginile web ale Creditorului și suportate de Debitor.

9.9. Dacă o sumă plătită Creditorului nu acoperă în întregime datoria la momentul plății, Creditorul va fi în drept să determine modul de distribuire a sumei primite. Ordinea convenită pentru fiecare rambursare primită de Creditor este următoarea: din suma primită, mai întâi se calculează și se deduc penalitățile (dacă este cazul), apoi comisionul de administrare a creditului, apoi dobânda și la final – corpul creditului.

9.10. Debitorul are dreptul să ramburseze anticipat în totalitate sau în parte valoarea totală a creditului oricând, cu condiția achitării compensației de rambursare anticipată a creditului, a comisionului lunar de administrare a creditului și a dobânzii aferente creditului, calculate pentru numărul de zile efective din momentul primirii creditului și până la data rambursării anticipate a acestuia.

9.11. În cazul în care Debitorul efectuează plăți care exced cuantumul sumelor plătibile în luna respectivă, sumele în exces vor fi luate în contul achitării ratelor lunare ulterioare sau Debitorul are dreptul să solicite restituirea sumelor plătite în plus, prin depunerea unei cereri de restituire în termen de 30 de zile din momentul efectuării plății. Sumele plătite în plus se restituie la cererea Debitorului prin intermediul ordinului de plată la contul IBAN furnizat de către Debitor.

9.12. În cazul în care Debitorul efectuează plăți către Creditor care exced sumele datorate și nu a informat Creditorul cu privire la intenția de a rambursa integral sau parțial Creditul, aceasta nu va fi considerată rambursare anticipată și va fi considerată plată în avans pentru obligațiile viitoare.

9.13. Debitorul are dreptul să primească gratuit, la cerere, pe hârtie sau pe alt suport durabil, dar nu mai des de o dată pe parcursul unui an calendaristic, un extras de cont/situația de plăți sub formă de grafic de plăți care indică suma datorată, comisioanele achitate, penalitățile achitate/existente și termenele și condițiile de achitare a plăților restante.

9.14. Procedura de rambursare anticipată:

9.15. În vederea rambursării anticipate în totalitate sau în parte a obligațiilor conform contractului, Debitorul va transfera în contul Creditorului suma dorită pentru rambursarea anticipată și va transmite o notificare în adresa creditorului. Notificarea în adresa Creditorului poate fi efectuată prin orice mijloc de comunicare la care are acces Debitorul și care poate fi recepționat de către creditor (inclusiv dar fără a se limita la: telefon, SMS, chat, email, adresă, selectarea serviciului din cabinetul personal, etc).

9.16. La rambursarea anticipată și completă, consumatorul are dreptul la o reducere a costului total al creditului, această reducere constând în dobânda și costurile aferente perioadei dintre data rambursării anticipate și data prevăzută pentru încetarea contractului de credit.

9.17. Debitorul va achita Creditorului: partea din valoarea totală a creditului neachitată, dobânda și alte costuri aferente calculate pentru numărul de zile efective până la data achitării anticipate.

9.18. Creditorul va executa notificarea de rambursare anticipată în termen de până la 1 (una) zile lucrătoare din momentul recepționării notificării din partea Debitorului și în condițiile existenței mijloacelor bănești pe contul de plăți a Debitorului în mărime suficientă pentru procesarea rambursării anticipate.

9.19. În cazul în care până la recepționarea notificării de către Creditor, Debitorul nu a asigurat transferul mijloacelor bănești în contul de plăți, Creditorul oferă Debitorului un termen suplimentar de 3 zile lucrătoare pentru a asigura mijloacele bănești necesare.

9.20. După expirarea termenului suplimentar oferit și insuficienței mijloacelor bănești pe contul de plăți al debitorului, Debitorul este obligat să facă o notificare repetată pentru rambursarea anticipată, în caz contrar suma încasată va fi utilizată în conformitate cu regulile generale ale Contractului de credit.

 

10. SERVICII OFERITE PRIN INTERMEDIUL PAGINILOR WEB

10.1. Prin intermediul paginilor web puse la dispoziție de Organizație, Utilizatorul are acces la o serie de funcționalități și servicii digitale destinate facilitării procesului de creditare, administrării contractelor și comunicării directe cu Creditorul.

10.2. Depunerea cererii de credit: utilizatorul are posibilitatea de a completa și transmite electronic cererea de acordare a unui credit nebancar, direct din Cabinetul Personal. Procesul este asistat de module automatizate de verificare și analiză preliminară a eligibilității.

10.3. Setarea limbii de afișare: Utilizatorul poate selecta limba în care dorește să navigheze pe paginile web (română, sau rusă), asigurându-se astfel accesul la informații și funcționalități într-o formă ușor de înțeles. Această setare poate fi modificată oricând din Cabinetul Personal

10.4. Acces la informații: contractul de credit activ cu anexele aferente; istoricul solicitărilor de credit și statutul acestora; sumele scadente spre plată și datoria totală; o estimare a mărimii compensației de rambursare anticipată după caz, statul curent al creditului, datele personale utilizate la înregistrare, datele de contact ale Organizației, etc.

10.5. Confirmare tip transfer (normal sau urgent), la obținerea unui credit, Utilizatorul poate alege tipul de transfer al sumelor creditate (normal sau urgent), asumându-și eventualele diferențe de comision sau termen de procesare. Confirmarea este realizată prin interfața paginilor web, înainte de finalizarea procesului de acordare

10.6. Selectarea modului de primire a banilor: Utilizatorul are posibilitatea de a alege modalitatea preferată de încasare a sumei creditate, dintre opțiunile puse la dispoziție de Organizație, cum ar fi:

  • transfer bancar în cont IBAN personal;
  • retragere în numerar prin parteneri;
  • cont de plată deschis în cadrul Prestatorilor de servicii de plată;

10.7. Confirmare și validare adresa de e-mail: În vederea comunicării electronice securizate, Utilizatorul poate confirma și valida o adresă de e-mail proprie. Confirmarea se face prin introducerea unui cod OTP transmis la adresa declarată. E-mailul validat poate fi folosit ulterior pentru recepționarea documentelor contractuale, notificărilor oficiale și informărilor din partea Organizației

10.8. Comunicare: utilizatorul are acces la un canal de comunicare în cadrul Cabinetului Personal, prin care poate: transmite solicitări și documente către Organizație; primi răspunsuri, notificări contractuale sau alte informații relevante; primi confirmări, etc.

 

11. DREPTURILE DE AUTOR

11.1. Denumirile comerciale „Credit365” și „Credit7”, precum și întreg conținutul paginilor web aferente, inclusiv dar fără a se limita la: interfața grafică, structura paginilor, textele, logourile, elementele de design, modulele software, documentele generate în relația cu Utilizatorul (contracte, notificări, informări, mesaje automate), sunt create și administrate de Aventus Finance și constituie proprietate intelectuală protejată conform legislației aplicabile.

11.2. Aceste drepturi sunt protejate de Constituția Republicii Moldova, acordurile internaționale la care Republica Moldova este parte semnatară, Legea nr. 230/2022 privind drepturile de autor și drepturile conexe sau alte acte normative.

11.3. Este interzisă reproducerea, copierea, distribuirea, publicarea, transmiterea, modificarea sau utilizarea sub orice formă, integrală sau parțială, a conținutului paginilor web sau a documentelor generate automat, fără acordul prealabil scris al Aventus Finance.

11.4. Încălcarea acestor drepturi constituie o faptă ilicită ce poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală a persoanei vinovate, conform prevederilor legislației naționale și internaționale în materie de protecție a proprietății intelectuale.

11.5. Orice sesizare privind o posibilă încălcare a drepturilor de autor sau utilizare neautorizată a conținutului paginilor web poate fi transmisă la adresa de contact oficială indicată pe paginile web.

 

12. CLAUZE FINALE

12.1. Prin accesarea și utilizarea paginilor web, inclusiv prin crearea unui Profil, completarea formularelor, consultarea informațiilor sau inițierea unei cereri de credit, Utilizatorul declară că a citit, a înțeles și a acceptat integral acești Termeni și Condiții. Acceptarea acestor prevederi reprezintă un acord legal valabil între Utilizator și Organizație.

12.2. Nerespectarea oricăreia dintre obligațiile prevăzute în prezentul document, precum și orice tentativă de fraudă, utilizare abuzivă a serviciilor, furnizare de informații false sau desfășurare de activități care pot aduce prejudicii materiale sau reputaţionale Organizației, poate conduce la: restricționarea, suspendarea sau anularea accesului la paginile web și la serviciile asociate; inițierea procedurilor legale pentru recuperarea prejudiciilor sau sancționarea comportamentului ilicit, conform legislației aplicabile.

12.3. Orice dispoziție a acestor Termeni și Condiții care se dovedește a fi nulă, ilegală sau inaplicabilă, nu va afecta validitatea celorlalte dispoziții, care vor rămâne pe deplin valabile și opozabile.

12.4. Legea aplicabilă prezentului document este legislația în vigoare a Republicii Moldova. Orice litigiu apărut între părți în legătură cu utilizarea paginilor web va fi soluționat pe cale amiabilă, iar în caz de eșec, de către instanțele competente din Republica Moldova.

12.5. Ultima actualizare octombrie 2025

 

Alege suma
MDL
MDL MDL
Alege perioada
luni
luni luni
Suma solicitată

23 000 MDL

Rata lunară

1 665 MDL MDL

Data achitării

02.01.26

Nr. de plăți
până pe

27

Promocodul este activat

Ștergeți

Promocodul nu este valabil
Graficul de plăți* Informația precontractuală Exemplu reprezentativ

E simplu, obții împrumutul 100% online

De la cerere, până la bani, așa că depune cererea!